Tuesday, March 26, 2013

Destinatia: Insula Corfu


Mergeam linistita catre serviciu, carandu-mi o data cu fiecare pas facut gandurile mele, abia asteptam sa ajung si sa ma apuc de lucru. Probabil altora li s-ar parea nefiresc entuziasmul meu si ar crede ca sunt proaspat angajata, dar lucrez de cativa ani buni si ma simt ca intr-o familie. Imi place ce fac si sunt mandra ca-s agent de turism la o agentie de prestigiu cum e agentia de turism Paralela45.

Nici nu ajung bine ca vad la usa o o fata cu parul balai si cu chip de inger. Imi zambeste si ma saluta spunandu-mi pe nume. Imi pare cunoscuta, asa ca banuiesc ca a mai apelat la serviciile  noastre...

Deschid usa, o poftesc politicos inauntru, o invit sa ia loc si o intreb daca vrea sa bea o cafea.

"Nu, nu vreau nimic! Data trecuta mi-ai recomandat o excursie in Barcelona, care apropo a fost de vis, iar acum m-am gandit sa-i fac o surpriza sotului meu cu ocazia aniversarii a 5 ani de casatorie. Nu am idee cand, nu am idee unde, insa astept o sugestie de-a ta!"

"Cam cum ati vrea sa arate destinatia dumneavoastra?"

"Habar nu am! Mi-ar placea atat la munte, cat si la mare, mi-ar placea de asemenea pe o insula cu nisip fin, unde sa ma scald intr-o apa limpede azurie si unde sa vad numai verde in fata ochilor."


"Cred ca stiu destinatia perfecta pentru dumneavoastra... Ce ziceti de insula greceasca Corfu din Marea Ionica, aflata in apropierea coastei albaneze si de care este despartita printr-o  stramtoare? Dumneavostra vreti diversitate, iar acest paradis turistic asta ofera, exista statiuni special dedicate familiilor cu copii, dar si statiuni pentru tinerii dornici de distractie. Muntii impaduriti coboara direct in marea limpede de un azuriu tare exact cum ati spus ca va doriti, plajele sunt acoperite cu nisip fin sunt, iar in statiuni domneste luxul si bunul-gust pe fiecare centimetru patrat. E o insula superba de o frumusete rara, plina de maslini, palmieri, chiparosi si lamai. Corfu are de toate pentru toti: restaurante si muzee, parcuri si situri arheologice, legende, traditii si modernism.

"Vreau sa-mi spuneti mai multe, fiindca suna fascinant! Vacanta Corfu... Da! Pare grozav!"

" Sa ma gandesc...



  • Paleokastrita se afla in vest si este cea mai cunoscuta statiune  datorita plajei superbe ce a primit distinctia Steagul Albastru. Aici sunt 6 golfuri, deosebit de frumoase, dar mai sunt si alte fasii inguste de plaja, care conduc la alte golfuri mai mici. Locul este renumit pentru snorkeling. Plajele sunt cu nisip si pietris, iar culoarea apei este in nuante de azuriu si albastru.

  • La aproximativ 13-17 km de Kerkyra, capitala insulei Corfu se afla un orasel mic de munte, Pelekas, aflat  pe un deal de 270 de metri. Aici  puteti vizita Kaiser’s Throne, unde imparatul Wilhelm al II-lea al Germaniei a amenajat un punct de observatie asupra insulei numit "Tronul Kaiserului" si de unde puteti sa priviti in intregime Corfu in apusul soarelui.  Peisajele incredibile garanteaza un efect vizual fascinant, hotelurile sunt unele dintre cele mai bune, iar localnicii sunt mereu pregatiti sa-ti zambeasca primitori si cordiali."

"Dar muzee sunt pe acolo?"

" In orasul  Kerkyra sau Crofu Town veti putea vedea o sinteza de stiluri de arhitectura veche. La fiecare colt de strada se afla ba un muzeu, ba o gradina secreta, ba o casa cu patru secole de istorie. Fortul Vechi (The Old Fort) este principala atractie a orasului. Constructia lui a inceput in secolul al VI-lea pentru a fi finalizata abia in secolul al XVI-lea. Fortareata a fost ridicata pe o insula artificiala si ofera atat un exemplu sublim de arhitectura veche, cat si o panorama superba asupra imprejurimilor.  Si fiindca tot m-ati intrebat de muzee, trebuie sa va spun ca aveti o multime de vizitat:



  • Banknote Numismatic Museum -muzeu in care puteti vedea o colectie de peste  10 000 de monede din intreaga lume

  • Byzantine Museum (Antivouniotissa)

  • Solomos Museum

  • Museums at the Palace of Saint Michael and Saint George

  • Archaeological Museum 

Neaparat trebuie sa mai vizitati:



  • Perithia,un micul orasel, vechi de peste sase secole, ce se alfa in nordul insulei

  • Palatul Achillion – o cladire monument ce se afla in satul Gastouri si care este construita intruna dintre cele mai frumoase gradini ale insulei. Palatul a fost resedinta de vara Elisabetei (Sissy), sotia imparatului Austriei

  • Strinilas- un mic satuc vechi de peste cinci secole

  • Muntele Pantokrator

  • Laguna Antinioti

  • Grota Loutses

  • Baile romane din Acharavi 

  • Castelul Aggelokastro

  • Podgoria Triklino

"Nu mai am nevoie de nici o informatie, m-ati lamurit ca de fiecare data. Stiam ca pot conta pe dumneavoastra. Optez pentru Charter Corfu cu plecarea din Bucuresti, restul o sa traiesc si o sa descopar eu impreuna cu iubitul meu sot in aceasta minunata experienta pe care o astept cu nerabdare. Mai ramane sa stabilim data frumoasei excursii Corfu."
Zambesc multumita si impacata cu mine, pentru ca am reusit sa fac inca un om fericit...

2 comments: