Friday, April 10, 2015

Grădina din balcon prinde contur cu Provident

          O dorinţă de nestăvilit şi-a găsit un loc în inima mea, dar în vremurile acestea potrivnice cum aş putea să o transform în realitate? Aş avea nevoie doar de 500 de lei, dar cum să mă rup de aceşti bănuţi, când toţi sunt cheltuiţi chibzuit, iar cea mai mare parte din ei sunt investiţi în educaţia copilului? Cum să fac ca acest deziderat al meu să nu devină o povară pentru familia mea? Dacă aş renunţa la acest vis, mai devreme sau mai târziu s-ar transforma într-o frustrare, aceea că nu mereu ai parte de lucrurile după care aspiri, indiferent cât de arzătoare ar fi dorinţa. Cine a spus că dacă vrei, poţi? Încep să mă resemnez când dintr-o dată văd o reclamă ce brusc îmi deschide mintea şi îmi înseninează sufletul, o reclamă de la Provident. Aceasta este soluţia!



          Probabil pentru unii ar părea un moft, pentru mine e o necesitate. Într-un oraş în care poluarea şi zgomotul îşi intră în drepturi, simt nevoia să am parte de oaza mea de relaxare, de un spaţiu verde chiar la mine în balcon. De când mă ştiu am iubit plantele. Rememorez de parcă s-ar fi întâmplat ieri ce trebuinţă şi-au găsit primii bănuţi câştigaţi de mine. Deşi am stat câteva ore în soarele arzător al verii pentru a împărţii pliante, satisfacţia a fost enormă când am reuşit să-mi împlinesc visul, acela de a avea o plantă mare în colţul camerei mele, una cumpărată de mine, o copilă de doar 18 ani. M-am îndrăgostit la prima vedere de "copacul fericirii", Dracena, şi mi-am zis că doar el e demn să stea în camera mea şi să mă ajute să mă relaxez la o simplă privire îndreptată asupra lui. E o legătură strânsă între mine şi el, atunci când sunt tristă, încep să i se usuce frunzele, iar când sunt fericită îşi revine. L-am lăsat în casa părintească din cauza că nu am vrut să risc să se usuce pe timpul transportului, care necesită prea mult timp pentru o plantă atât de pretenţioasă, însă conectarea a rămas aceaşi...

          Să vă vorbesc puţin despre planul meu de a-mi anima balconul şi de ce cei 500 de lei mi-ar fi mai mult decât suficienţi pentu a avea un balcon de vis.

         Majoritatea plantelor de balcon, indiferent dacă este vorba de petunii, begonii sau muşcate se plantează de la începutul lunii aprilie până la sfârşitul lunii mai, prin urmare este o perioada excelentă pentru a apela la împrumutul Provident chiar în acest moment.

         Vi se pare de necrezut faptul că aceşti bani mi-ar fi suficienţi pentru a realiza ceea ce mi-am propus? Ei bine, am să vă dovedesc că e posibil cu argumente solide.

        M-am gândit că cea mai potrivită alegere pentru balconul meu este o grădina verticală din PET-uri reciclate, pe care le voi fixa pe zidurile exterioare ale apartamentului, astfel că din start am economisit banii pe care i-aş fi cheltuit pentru ghivece. Aşadar, am nevoie de vopsea lavabilă pentru exterior, fiindcă vreau să împrospătez culoarea pereţilor şi care costă în jur de 26 de lei, dibluri din plastic pentru a fixa pet-urile de ziduri - 5 lei, pământ de flori din humus şi turbă pentru a-l pune în sticle - 6 lei/un sac de 10 kg, seminţe pentru un mix de petunii - 14 lei, pentru un mix de muşcate tot 14 lei, iar pentru un mix de begonii 16 lei. Aşadar, pentru rezultatul de mai jos, aş cheltui în jur de 81 de lei.

sursa poza: casadex.ro

          Pentru a putea să simt că mă aflu în propria grădina, neapărat trebuie să aşez pe jos o mochetă care să dea senzaţia de iarbă artificială, iar la dimensiunile balconului meu şi la la preţul pe metru pătrat al mochetei pentru care vreau să optez, preţul ar fi undeva în jurul sumei de 120 de lei. Într-un colţ vreau să-mi fac un suport în care să-mi ţin plantele aromatice care vor da o savoare naturală mâncărurilor mele şi pe care o să mi-l fac din bucăţile de lemn din debara, câteva cuie, şmirghel, aracet, vopsea în ulei pentru lemn şi chit pentru reparaţii. Toate acestea mă vor costa aproximativ 40 de lei. Mini-ghivecele în care voi planta seminţe de busuioc, cimbru, coriandru, mentă, pătrunjel şi mărar le voi realiza singură din borcane reciclabile pe care le voi picta cu o vopsea specială şi care vor arată cu siguranţă mult mai bine decât cele din comerţ. Preţul seminţelor nu depăşeşte 10 lei, iar preţul vopselei este de 20 de lei.

 sursa poza: zumi.md

         Pe marginile balconului voi pune 4 ghivece cu petunii Crazytunia Manderville şi deşi doar seminţele mă vor costa 55 lei, iar ghivecele 24 de lei, efectul va fi pe măsură.

          Pentru că vreau să mă bucur de mică mea grădina din balcon, intenţionez să recondiţionez masa veche din debara, folosindu-mă de lucrurile cumpărate pentru efectuarea suportului de lemn de care v-am spus anterior şi să mai cumpăr 3 scaune pentru fiecare membru al familiei, scaune ce mă vor costa nici mai mult nici mai puţin de 50 de lei, prin urmare voi cheltui fix 500 de lei.

          Nu mai stau pe gânduri şi completez formularul de pe site, pentru a-mi da seama care este tipul de credit care mi se potriveşte şi pentru a vedea care sunt costurile implicate pentru acesta. Aflu astfel că pentru o perioada de 51 de săptămâni, trebuie să plătesc o rată săptămânală de aproximativ 21 de lei, o rată rezonabilă din punctul meu de vedere dacă ţin cont că nicăieri nu pot obţine aceşti bani atât de simplu, mai ales că nici o banca nu acordă credit unui solicitant cu un venit de minim 300 de lei şi nici într-un timp atât de scurt. Nu-mi rămâne să spun decât: Mulţumesc Provident că exişti!


   Visurile se pot împlini, trebuie doar să vrei!

No comments:

Post a Comment