Friday, August 7, 2015

Imaginatia prinde contur cu Colorit

Una dintre cele mai importante si dificile tipuri de arta vizuala din punctul meu de vedere este pictura, o transmitere a vocii noastre si o transpunere a sufletului nostru in imagini si culori pe un material vizibil. 

Sunt convinsa ca orice persoana are capacitatea de a crea adevarate opere de arta cu conditia sa puna pasiune in ceea ce face. Departe de mine gandul de a ma considera un artist, as putea spune ca mai degraba imi place cum se intruchipeaza ideile nascute in mintea mea. Atunci cand vad rezultatul muncii mele, in acea imagine vad o parte din mine, o bucata din sufletul meu.

Imaginatia mea nu are limite si prinde contur ori de cate ori vreau sa ma relaxez si sa ma desprind de grijile cotidiene. Astazi m-am gandit la toate imaginile ce mi-ar sugera iubirea si uniunea a doua suflete si am inceput sa schitez pe o panza de 20*20 cm pe sasiu din lemn de brad tot ce mi se parea reprezentativ porumbei, Cupidoni, inimoare, verighete si trandafiri.  De ce aceste alegeri? Pentru ca dupa ce sageata lui Cupidon ne atinge, ne transformam in niste porumbei ce vad numai inimoare in jurul lor. Nimic nu se compara cu primul trandafir primit sau daruit... Insasi dragostea are tepii ei, dar  frumusetea acesteia e incontestabila, iar cand suntem siguri ca iubirea noastra va dura o eternitate simbolizam acest lucru prin verighete.


Probabil, va veti intreba de ce am ales negru si auriu pentru a da nuanta acestui sentiment. Cum va asteptati deja, in spatele acestor culori se afla o poveste... De multe ori cand vedem viata in negru si credem ca nimic bun nu ni se poate intampla, ne intalnim sufletul pereche care ne lumineaza fiecare zi si ne reda speranta.

Odata descoperita aceasta inclinatie, am realizat ca pensulele sunt mai mult decat niste ustensile de aplicare a culorilor si ca pot influenta in bine sau in rau calitatea picturii, iar preferatele mele sunt cele din par de zibeliana si din par de jder kolinsky.

Cand am hotarat sa incep sa pictez am facut nenumerate drumuri pe la librariile din oras, dar nicaieri nu gaseam culori acrilice profesionale si nici panza pictura de in. Satula de asteptare si de cautari, am reusit sa gasesc un site care datorita diversitatii si calitatii produselor, dar si a vitezei de expediere a comenzilor, m-au facut sa devin un client fidel al lor. Fiind la inceput de drum, de multe ori am apelat la sfaturile utile oferite de persoanele de la departamentul tehnic, care s-au dovedit extrem de rabdatoare si care nu au ezitat nici o clipa sa-mi ofere detalii tehnice despre produse.



Pe Colorit.ro am gasit chiar si materialele necesare pentru picturile realizate prin tehnica Ebru, iar asta m-a facut extrem de fericita, atat pe mine, cat si pe baietelul meu caruia, i-am insuflat intr-o oarecare masura aceasta pasiune.


Sper ca in viitor ramele sa incadrezele panzele pictate de catre mine si sa devina niste tablouri demne de expus in casele celor dragi si nu numai.

2 comments:

  1. Ce faina e tehnica Ebru , mi-ar placea sa incerc , am cochetat in scoala cu pictura

    ReplyDelete
  2. Foarte interesanta tehnica si daca realizezi vreun tablou chiar as vrea sa il arati. Nu pare a fi greu

    ReplyDelete