Wednesday, December 23, 2015

Poarta-l in brate

Nu am stiut daca sunt pregatita sa devin mama, nici daca voi fi sau nu o mama perfecta, tot ce stiam e ca aveam multa dragoste sa-i ofer, ca-l voi proteja si ca-l voi alinta non-stop. Auzeam povesti cum ca n-ar fi usor sa fii mama, dar daca stau sa ma gandesc mai bine, nimic in viata nu e usor. Daca as povesti experienta mea altora, vor fi tentati sa spuna ca am avut un "bebelus manipulator", eu voi spune insa ca am avut cel mai cuminte copil si ca nu mi-a fost deloc greu. Nimic nu pare dificil atunci cand la mijloc sunt niste sentimente puternice si cand te ajuti de un port-bebe pe masura.

Era atat de mic si de dragalas cand l-am vazut prima oara, incat nu m-as fi dezlipit de el, nu-mi venea sa cred ca e particica din mine si l-as fi vrut tot timpul in bratele mele, aproape de inima mea. Desi noaptea nu avea probleme cu somnul, ziua orice incercare a mea de a parasi camera era sortita esecului si ducea la trezirea puisorului meu.  Mama mea, grijulie ca intotdeauna, mi-a cumparat un port-bebe. S-a dovedit ca era exact ceea ce eu aveam nevoie, mi-a fost extrem de util de-a lungul timpului. Simteam ca pot cuceri lumea alaturi de bebelusul meu. In sfarsit foamea lui de bratele mele ii era satisfacuta, iar eu imi puteam relua activitatile zilnice, iar in acelasi timp ii puteam percepe respiratia, caldura si bataile inimii.

Beneficiile babywearing-ului

Un copil simte nevoia de afectiune inca de cand se naste, tocmai de aceea sunt pe deplin de acord cu profesionistii din domeniul medical care afirma ca acestia prospera prin atingere. Nu pot sa nu ma gandesc la copiii crescuti in orfelinate privati de mangaieri, alinturi si care desi sunt ingrijiti si hraniti, faptul ca nu au parte de gesturi de tandrete si ca nu sunt tinuti in brate, ii face sa se dezvolte cu anumite carente. Tocmai de aceea indemn orice mamica sa nu-si priveze copilul de aceasta nevoie, din teama de a nu-l rasfata si ca nu isi va mai putea desfasura linistita celelalte activitati, in fond nimic nu este mai important pe aceasta lume decat acea mogaldeata care are atata nevoie de cea care i-a dat viata. 

Babywearing-ul ofera multe avantaje...

Bebelusii sunt fericiti.  Intr-un studiu publicat in revista Pediatrics, cercetatorii au descoperit ca bebelusii purtati in marsupii timp de trei ore pe zi plang mai putin cu 43% per ansamblu si cu 54 % mai putin in timpul noptii. Micile fiinte nou-venite pe lume nu cer dezmierdari ce depasesc limitele, nici o dragoste exagerata din partea parintilor, ei sunt atasati fizic si emotional de parinti, ceea ce este cat se poate normal. Nu trebuie sa transformam aceasta nevoie intr-un moft sau intr-un prost obicei, pentru ca un copil nu este un robotel cu telecomanda ce vine la pachet cu instructiuni de folosire. Nu am inteles niciodata de ce ar trebui sa-l "dezvat" de tinutul in brate, ca si cum ar fi ceva rau sau periculos pentru el. Din prisma experientei mele pot spune ca faptul ca-l purtam zi de zi in port-bebe si imi faceam treburile casnice alaturi de el imi dadea mai multa siguranta. Pe langa faptul ca el era mai fericit si eu eram mai linistita. Era de ajuns doar sa-l privesc si stiam ca e bine, iar asta imi aducea si mie un zambet de satisfactie.


Copii sanatosi. Marsupiile sunt o metoda excelenta de ameliorare a colicilor si a refluxului gastroesofagian In plus, purtarea copilasului intr-un marsupiu ergonomic, contribuie la dezvoltarea sanatoasa a bebelusului din punct de vedere fizic, intelectual si emotional. De ce? Pentru ca se stabileste o legatura afectiva de neegalat intre mama si copil, fiind o dovada de incredere si o sursa de intimitate. Este important de stiut ca mama transmite copilului anticorpi nu doar prin alaptare, ci si prin pielea sa. Remarcabil este ca datorita contactului piele pe piele se stimuleaza producerea laptelui matern, corpul fiind apt sa secrete o cantitate mai ridicata de oxitocina si prolactina. Pe langa toate aceste avantaje, copilul se dezvolta armonios datorita pozitiei confortabile si naturale de sedere, in forma literei M, altfel spus, fundul copilului se situeaza mai jos decat genunchii acestuia. Este de retinut faptul ca la nastere coloana bebelusilor are forma literei C, tocmai de aceea marsupiile ergonomice asigura forma curbata si ofera o sustinere eficienta a gatului si a capului micului ghemotoc.



Copiii prematuri, precum si cei cu nevoi speciale avand sistemul nervos fragil simt o nevoie sporita de a fi aproape de mamicile lor. Cercetarile au aratat ca bebelusii prematuri care simt atingerea parintilor, cresc in greutate mai repede si sunt mai sanatosi fata de alti copii. Incet-incet am vazut ca a inceput sa se renunte la separarea mamei de copil si in spitalele din Romania, ceea ce nu poate decat sa ma bucure.

Parinti increzatori. Orice parinte isi doreste sa aiba abilitatea de a "citi" replicile copiilor cu succes. Tinandu-i aproape de ei cu ajutorul unui sling devin fin acordati la miscarile, gesturile si expresiile lor faciale, fiind capabili sa-si dea seama mult mai usor cand le este foame, cand sunt plictisiti sau umezi, crescandu-le astfel si increderea in ei. Acest ciclu de interactiune pozitiva stabileste un atasament reciproc intre parinte si copil, fiind benefic pentru mamele care prezinta risc de depresie postpartum.

Confort și comoditate. Cu ajutorul unui port-bebe putem sa ne desfasuram mult mai usor activitatile zilnice intr-o maniera distractiva: putand sa-l alintam, sa-l privim si sa-i vorbim copilului in acelasi timp. Nu doar ca petrecem mai mult timp imbratisati, dar in acelasi timp il ajutam pe cel mic sa treaca treptat de la viata intrauterina la cea extrauterina, ii dam sentimentul de siguranta si de liniste si il ajutam sa exploreze lumea inconjuratoare. Imi amintesc ca ori de cate ori faceam un lucru cu copilasul meu la piept, ii explicam ceea ce faceam si asta l-a ajutat sa inteleaga mai repede ce se intampla in jurul lui si sa vorbeasca mai repede fata de alti copii. In timp ce eu trebaluiam prin casa, puteam sa-l vad in timp ce doarme sau sa-l alaptez. Pe scurt, mi-a usurat viata.

5 tipuri de port bebe-uri ergonomice

Sunt o multime de tipuri de port bebe-uri, in functie de varsta si de greutatea copilului, precum si in functie de conditiile meteorologice, eu le-am ales pe cele mai folosite si mai cunoscute (din punctul meu de vedere).

Wrap elastic - este asemanator unei esarfe elastice, fiind potrivit pentru orice membru al familiei indiferent de greutatea sa. Reprezinta o alegere ideala pentru persoanele care au probleme cu spatele, deoarece distribuie excelent greutatea copilului. Este sigur, foarte usor de pus si de folosit, dar eu nu l-as indica mamicilor pe timp de vara. Din marturiile parintilor care au avut deja un astfel de port-bebe este usor incomod dupa ce bebelusul depaseste 10 kilograme.

Wrap tesut - fiind neelastic, este mai greu de folosit, dar are avantajul ca se poate folosi in orice anotimp. Asadar daca va puteti acorda un ragaz de o saptamana sa va obisnuiti cu el, cred ca o sa va placa mai mult decat cel elastic.

Sling cu inele -o fasie de material ce se regleaza cu ajutorul inelelor cu care este prevazut la unul din capete. Rezista la greutati de pana la 22 kg si poate fi purtat atat vara, cat si iarna. Puteti invata usor cum se foloseste (2-3 zile), dar in ciuda multiplelor avantaje, prezinta dezavantajul ca distribuie greutatea inegal, pe spate si un singur umar. Cu toate acestea, majoritatea parintilor care l-au incercat s-au declarat extrem de multumiti de el, insa ne atentioneaza sa avem grija la pozitia capului copilului in timpul alaptarii spunand ca este de preferat sa-i sprijinim capul cu mana (un lucru firesc as spune eu care mi-am alaptat copilul mai bine de un an).


Manduca - este favoritul meu. Un fel de mei tai modernizat prevazut cu centuri late pe umeri si pe solduri si cu o insertie speciala ce se foloseste atunci cand purtam bebelusii ce nu-si sustin singuri capul. Copilul se poate purta in fata, pe sold sau la spate. In momentul in care adoarme, ii putem asigura un somn confortabil si linistit cu ajutorul suportului extensibil pentru spate si al celui pentru cap ce consta intr-o gluga. Putem analiza instructiunile de utilizare pentru a avea siguranta lucrului bine-facut si putem achizitiona diferite accesorii extrem de utile si de practice.





Boba 4G - se poate purta in fata si la spate. Prezinta numeroase avantaje precum facilitarea unei alaptari discrete, este prevazut cu niste cureluse pentru picioare, care-i ajuta pe copilasi sa-si odihneasca piciorusele obosite oferindu-le sprijin si are o gluga pentru somn detasabila.

 Sper ca v-au fost de folos sfaturile mele in ceea ce priveste marsupiile ergonomice, insa recunosc ca in cazul meu experienta si-a spus cuvantul. Daca va intrebati ce alte tipuri de port bebe-uri exista si unde le puteti gasi pe cele mai sus mentionate, atunci intrati fuguta pe Scutecila.ro, vedeti care este preferatul dumneavoastra si gasiti toate informatiile necesare in pagina produsului, inclusiv filmulete explicite cu modalitati de purtare.

Va indemn sa simtiti imbratisarea copiilor vostri, purtandu-i cu ajutorul marsupiilor intr-un mod benefic sanatatii lor. Veti simti pe pielea voastra cat este de frumos sa ii aveti mereu alaturi de voi, sa le simtiti inimioara batand la unison cu a voastra si sa-i ajutati sa descopere lumea impreuna cu voi.

7 comments:

  1. Ar fi pacat sa nu profitati de aceste oportunitati care exista azi si care va fac viata mai usoara si bebelusii se simt protejati si fericiti in bratele voastre , dargi tinere mamici

    ReplyDelete
  2. Sunt bune daca ai o coloana sanatoasa. Eu sunt cam impiedicata, nici nu am incercat sa port copilul asa, adica sa nu prea vad pe unde calc. Dar daca esti sigura pe picioare presupun ca sunt utile.
    Iti doresc Craciun fericit alaturi de familie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu sunt neatenta de obicei, dar port bebe-ul mi-a fost extrem de util si nu am avut nici un fel de accidente. Desi am problemele cu spatele, nu m-au luat durerile cand il puneam in port bebe. Imi placea ca era aproape de mine mereu si ca il purtam in brate ori de cate ori vroiam acest lucru

      Delete
  3. Mie mereu mi s-a parut ca sta copilul cam chinuit dar se pare ca nu :D poate la urmatorul o sa achizitionez si eu un port-bebe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copilului meu ii placea. Banuiesc ca daca ar fi stat incomod ar fi plans, daca o sa ai un al doilea copil nu ezita sa-ti iei un port-bebe.

      Delete
  4. La multi ani! Sa ai un an cu multe vise implinite!

    ReplyDelete