Friday, March 20, 2015

De ce e important sa ai blogul pe domeniu propriu

Foarte multi se intreaba: "De ce e important sa ai blogul pe domeniu propriu?", "Ce avantaj am daca sunt pe domeniu propriu?", "Unde pot sa-mi creez un blog/site pe domeniu propriu?", "Ce costuri implica un domeniu propriu?"
O sa va raspund pe rand acestor intrebari:

-Blogul tau poate deveni un brand, poti capata notorietate si sa demonstrezi cat respect aloci acestei activitati.

-Pentru ca eu mi-am pierdut fostul blog pe WORDPRESS, dupa doi ani de munca, fara nici o explicatie. Trei luni nu am mai avut chef de scris, apoi am decis sa ma mut pe blogspot, dar mare parte din continutul blogului, postarile de suflet pentru care era apreciat fostul blog s-au pierdut, la fel si PR-ul.

-Iti ofera libertatea la optimizare de orice fel. WordPress, de exemplu, iti ia dreptul de monetizare a continutului blogului si nu iti permite sa monetizezi continutul sub aproape nici o forma: no Adsense,  no payd links, no reviews. Pe domeniu propriu poti monetiza continutul asa cum iti doresti.

 -Pentru ca iti poti alege o tema diferita de ce gasesti pe bloguri si iti poti edita design-ul si temele  dupa bunul tau plac.

Nu incerc sa discreditez platforma WordPress, din contra  mi-a placut mult mai mult blogul pe acea platforma, dar m-am intristat sa vad ca la ei gratuitatea te fac sa denoti un aer de neprofesionalism, la fel cum m-a intristat sa vad ca munca mea s-a dus intr-o clipa.

Care sunt costurile pe care le implica un domeniu? Banuiesc ca toti vrem sa dam cat mai putini banuti pentru inregistrare. Eu am gasit deja pe Webrahost (click pe cuvantul scris cu albastru, pentru a consulta si voi serviciile lor) o oferta pe domeniul .ro la doar 25€ pentru domeniile comandate impreuna cu un pachet de gazduire, iar domeniul ales e rezervat la RoTLD. Hosting-ul (gazduirea web) este de 2euro/ pe luna.


Eu o sa-mi fac si un site pe domeniu propriu, dar recunosc ca nu ma lasa inima sa renunt nici la acest blog, asa ca voi merge in paralel cu ele, cel mai probabil.

2 comments:

  1. Pana la urma nici n-ai povestit vreodata ce s-a intamplat cu fostul blog, imi inchipui cum a fost... Si eu cred ca un domeniu propriu arata mai altfel, mai serios.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am povestit pentru ca nici eu nu stiu de ce mi-a fost suspendat blogul, in plus nici nu-mi trezeste amintiri prea placute...

      Delete