Wednesday, July 15, 2015

Descopera Bucovina de Aur

Un loc magic si unic in  lume dupa parerea mea este Bucovina, iar de cate ori pasesc pe acel pamant sfant ma simt mandra ca sunt romanca. Nu reusesc niciodata sa explorez zona in totalitate, mereu imi mai ramane ceva de vazut, care ma face sa ma reintorc cu placere si cu o curiozitate de nestavilit. O singura data mi-a fost de ajuns sa vizitez aceste meleaguri, ca sa raman pe veci prietena a Bucovinei de aur, care ascunde uimitoarea coroana a manastirilor in stil moldovenesc si un colt de rai in care ma simt in comuniune cu natura si pe deplin relaxata. Nici macar o clipa nu a existat cat timp am fost acolo, in care sa-mi fie dor de agitatia orasului sau sa-mi doresc sa ma reintorc acasa, de parca as fi apartinut de cand lumea acestei regiuni. 

Casele taranesti din zona par a fi muzee etnografice, iar locuitorii din zona te intampina cu o ospitalitate iesita din comun, dar oaza mea de relaxare de cate ori calc pamantul acestui tinut de basm o gasesc la hotelul Best Western Bucovina, pentru ca dupa ce vizitez atatea obiective turistice si manastiri, imi doresc sa ma odihnesc intr-un loc primitor si sa ma rasfat cu bucate alese, ce te imbie sa te infrupti din ele doar prin simplul lor miros. Acolo, mi-am dat seama ca toate bunataturile traditional romanesti capata un gust savuros in bucataria bucovineana. Nu mai incercasem niciodata sarmalute invelite cu felii de costita si coapte in dovleac, dar gustul e unul divin. Tot pentru prima data am mancat tocinei, buretei cu smantana, alivenci, pastrav afumat in cobza de cetina, carnati afumati la esenta de lemn tare si tochitura moldoveneasca din carne frageda de purcel. Numai cand imi amintesc, imi lasa gura apa!

Pentru a putea sa-mi intelegeti entuziasmul, va voi povesti cate ceva despre despre experienta traita acolo.
Am vrut sa ne cazam intr-un hotel amplasat in centrul orasului, Gura Humorului si spre fericirea noastra, am ales Best Western Bucovina, clasat la 4 stele. Am fost intampinati de un personal tare amabil si extrem de atent la detalii. Camerele frumoase in stil gotic sau rustic, mi-au atras atentia prin curatenia desavarsita si dotarile sale menite sa ne faca sederea confortabila, de la minibar la conexiune wireless gratuita pentru internet si televiziune prin cablu. Din balconul spatios din lemn, puteam admira o priveliste deosebita. La micul dejun de tip bufet suedez, am fos surprinsa sa constat ca aveau si preparate specifice tarii de provenienta a grupurilor de turisti gazduiti acolo.


Ce ne-a impresionat enorm, a fost Tabara Familia, care ne-a ajutat atat pe noi, cat si pe copil, sa ne simtim extrem de bine. La atelierele de mestesuguri populare, am invatat sa cioplim in lemn, sa modelam lutul, sa facem masti traditionale bucovinene, oua incondeiate, pictura pe sticla si vase ceramice, iar obiectele create de noi le-am oferit ca suveniruri celor dragi. Am avut parte chiar si de activitati sportive, miscare in aer liber, am luat parte la atelierul de gatit, dar cel mai mult am apreciat rasfatul de la Vitality Spa. La sfarsit sederii noastre acolo am facut un foc de tabara, ce mi-a amintit de perioada copilariei. Parcul de Agrement Arinis,  ne-a umplut pe deplin timpul liber. Aveau acolo o piscina acoperita, una in aer liber, un bazin pentru copii, un parc de aventura modern unde puteai face diferite sporturi: tir cu arcul, paintball, tiroliana, tenis de camp, catarare, fotbal, minigolf si baschet.

Pe langa toate facilitatile pe care ni le-a oferit acest hotel, ne-au impresionat peisajele mirifice si manastirile din zona, realizand totodata de ce Bucovina este o stralucita incununare a spiritualitatii crestin-ortodoxe si a civilizatiei romanesti. Eu deocamdata am descoperit doar manastirile: Voronet, Humor, Sucevita, Moldovita, Arbore si Putna, stiu ca mai am multe vazut, dar incet-incet, stiu ca nu va ramane nici un obiectiv turistic de pe aceste meleaguri nedescoperit de catre mine.
Cum ar spune Marius: "Tara noastra e frumoasa, doar ca trebuie sa fie descoperita!".

13 comments:

  1. Mi-am propus sa ma duc si eu in Bucovina anul viitor, iar din ce povestesti tu trebuie neaparat sa ma cazez la acest hotel.

    ReplyDelete
  2. Foarte frumos hotel are o priveliste foarte frumoasa, sper cind voi avea calatorie si eu in locurile acelea frumoasa , neaparat ma voi opri la acolo !

    ReplyDelete
  3. foarte frumos, trebuie sa ajung si eu

    ReplyDelete
    Replies
    1. O sa vezi ca te vei indragosti iremediabil de acea zona, de mancarurile lor si vei intalni niste oameni primitori, cum rar ti-e dat sa vezi...

      Delete
  4. De multa vreme tot zic ca trebuie si eu sa ajung pe acolo dar inca n-am reusit....:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu imi planificasem cu mult timp in urma, dar intr-un final am ajuns si nu-mi pare rau.

      Delete
  5. Minunat , putina relaxare si intr-un loc mirific este extraordinar !

    ReplyDelete
  6. Nu am fost niciodata in Bucovina....un loc de basm care merita vizitat,sper sa ajung intr-o buna zi <3 . Multumim pentru acest articol frumos :*

    ReplyDelete
  7. O zona superba,mi-as dori sa ajung si eu acolo.

    ReplyDelete
  8. Imi doresc de 10 ani sa ajung in Bucovina la Putna,Voronet etc. Mi ai dat o idee minunata cam unde sa ne putem caza .Arata superb hotelul chiar mi as dori sa ajung acolo :)

    ReplyDelete
  9. Da, e frumoasa si linistita Bucovina,, imi place mult zona, am vizitat manastirile si as vrea sa mai merg, caci totul este frumos!

    ReplyDelete